Vilkår og betingelser

Partene

Partene referer herunder til kjøper og selger.

Selger refereres også til som oss eller vi, som igjen referer til opplysningene gitt under avsnittet Bedriftsinformasjon.

Kjøper er den person som foretar bestillingen, også referert til som du, deg, din eller ditt.

 

Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selger gir om kjøpet i nettbutikken, eventuell korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post), samt informasjonen under Vilkår og betingelser.

 

Dersom det skulle oppstå strid mellom opplysningene gitt i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og informasjonen gitt under VIlkår og betingelser, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene oppgitt i nettbutikker foran opplysningene gitt i Vilkår og betingelser, så fremt det ikke strider mot gjeldene norsk lovgivning (du har for eksempel alltd reklamasjons og angrerett uansett hva som diskuteres over mail eller telefon).

 

Frakt / levering

Din bestilling vil normalt bli behandlet innen 24 timer etter at den er registrert (på hverdager). Alle ordre blir sendt med Posten og vi leverer kun i Norge.

 

Normal leveringstid vil være mellon 1 - 10 virkedager, avhengig av om varen er på lager eller ikke, og også hvor i landet du bor.

 

Dersom avvik skulle forekomme, eller ventetiden er lenger enn 3 dager vil vi ta kontakt på epost og holde deg oppdatert.

 

Betalingsinformasjon

Alle våre priser inkluderer merverdiavgift.

Du kan betale med Visa, Visa Electron eller Mastercard i nettbutikken. Kredittkortbehandling gjøres av en tredjepart (Bamboora epay) og vi lagrer ikke kredittkortinformasjon på egne systemer.

 

Beløpet blir belastet så snart ordren din er sendt (fra 1 - 10 dager etter at bestillingen er mottatt).

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

 

Reklamasjonsrett

Du har alltid rettigheter i henhold til det som er oppgitt i forbrukerkjøpsloven når du handler på nett, dette innebærer også reklamasjonsrett.

 

Dersom det skulle være feil eller mangler på et produkt kjøpt hos oss kan du returnere varen kostnadsfritt (vi tar fraktkostnadene).

 

Når du oppdager en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi oss melding om at du vil påberope deg reklamasjonsretten.

Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at du overtok varen.

Dersom varen er ment å vare vesentlig lengre (noe som ofte er tilfellet med smykker) er reklamasjonsfristen fem år.

 

Vi kontrollerer alle varer vi sender, og dersom det skulle oppstå skader under frakt ta kontakt med oss så ordner vi opp!

 

Du vil også ha reklamasjonsrett dersom varen ikke leveres innen den tiden som er avtalt mellom partene. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er utgått og varen ikke er levert.

 

Når du benytter deg av reklamasjonsretten bør du alltid sende en skriftlig melding til oss.

 

Angrerett

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt ved fjernsalg slik som på internett.

 

Dette gir deg mulighet til å undersøke varer du har kjøpt på nettet etter at du har mottatt dem, og bestemme om du har lyst til å beholde dem eller ikke.

 

Angreretten er vanligvis på 14 dager, men i noen tilfeller kan den forlenges til 3 måneder eller 1 år.

 

For å ha angrerett er det også viktig at du henter pakken når den ankommer leveringsstedet, dersom du ikke henter pakken vil du ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister retten til å gå fra avtalen.

 

Dersom du bestemmer deg for å benytte deg av angreretten, trenger du ikke begrunne ovenfor oss hvorfor du vil heve kjøpet (men vi setter alltid pris på tilbakemeldinger).

 

Det er viktig å merke seg at forbrukeren er ansvarlig for retursendingen og det oppfordres til å bruke en sendeform med mulighet for pakkesporing og erstatning i tilfelle varen skulle gå tapt under sending. Returkostnadene er forbrukeren også ansvarlig for (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

 

For å benytte angreretten må det gis melding til oss innen fristen (på 14 dager) utløper. Denne meldingen bør være skriftlig. Varen må kunne returneres i samme stand og i samme mengde. Angreretten vil ikke gjelde dersom det er skader eller forringelser på produktet som skyldes uaktsomhet eller misbruk fra forbrukerens side. Varen må også være ubrukt.

 

Forbehold

Dersom det skulle være feil på nettsiden slik som pris, produktinfo etc. forbeholder vi oss retten til å kansellere order (kjøp/salg).

 

Returadresse

Alle varer kan returneres til: Thyra Smykker, Kjerkvegen 132, 7104 Stadsbygd Norge 

 

 

Bedriftsinformasjon

Som nevnt i avsnittet om Partene, referer oss og vi herover til:

Bedriftsnavn (foretaksnavn): Thyra Smykker

Offesielt navn (legal name): Berit Thyra Meland Pedersen, Sølvsmedverksted

Adresse: Kjerkvegen 132, 7105 Stadsbygd

Land: Norge

Org. nr.: 957 099 688

Telefon: +47 41075950

E-post: bethyra@live.com